piątek, 17 listopada 2017

" Najlepszą drogą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie się w służeniu innym" - Mahatma Ghandi

                       Dzisiaj nie będzie tematu książek, ale coś dotyczącego codzienności. Każdy dobrze wie, że w Polsce jak i na całym świecie jest wiele osób potrzebujących pomocy. Ludźmi, którzy nie chcą niczego za pomoc są wolontariusze. Dlaczego chcę na ten temat pisać? Sądzę, że ten temat jest dość ważny, a dużo wolontariuszy może być wyśmiewanych przez swoich rówieśników lub robią to dla lepszego zachowania w szkole. Nie mówię, że wszyscy tak robią, ale takie zachowanie jest spotykane coraz częściej. Dlaczego? Bo jak w tych czasach można robić coś za darmo.
 
                     

           
              Nie chcąc się chwalić sama należę do trzech wolontariatów. Pomagam dzieciom, dorosłym,starszym i chorym. Wiem, że moi przyjaciele to rozumieją i mnie często popierają jestem im za to wdzięczna. Ale też spotykam się z krytyką i to często od młodszych ode mnie. Nie przejmuję się tym, nie potrzebuję żadnych nagród za pomoc. Największą nagrodą dla mnie jest uśmiech osoby, której pomogłam.POMAGAM BO LUBIĘ!
           Temat pomocy jest dość obszerny. Szczerze mówiąc czasem myślę sobie, co to są dzisiaj za czasy, że najważniejsze są pieniądze. Nie mówię,że nie są ważne, ale co będzie lepszym uczuciem mieć dużo pieniędzy, czy wiedza, że zrobiło się coś dla kogoś? Nie mówię, że teraz wszyscy po przeczytaniu tego posta mają od razu szukać miejsca w jakiejś fundacji. Chodzi mi o samo przemyślenie tego tematu, bo według mnie ten temat też jest  ważny do przemyślenia.
  A wy co uważacie na temat wolontariatu i wolontariuszy? Są potrzebni czy lepiej jakby ich nie było?

11 komentarzy:

  1. Podziwiam za trzy wolontariaty! Super, że są takie osoby, które bezinteressowanie chcą pomóc innym. Nie wyobrażam sobie jak taka postawa może być wyśmiewana :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś wspaniała i dobra osoba , która ma wielkie serce

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pracowałam w fundacji dla dzieci onkologicznych i to była ciężka praca. Teraz udzielam się w fundacjach na rzecz zwierząt, bo o tych też często ludzie zapominają niestey.
    http://veganlove.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Widać że masz dobre serduszko! Tak trzymac ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam Cię bo sama niestety nie należę do żadnego wolontariatu. Niestety pracuję i nie mam za dużo czasu. Ale gdybym miała mniej obowiązków to chętnie bym się do jakiegoś wolontariatu zapisała
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście, że wolontariusze są potrzebni i zawsze będą. Bezinteresowna pomoc to piękny gest. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chwała wszystkim wolontariuszom! Podziwiam taka postawę. Ja nie jestem wolontariuszkom, ale zawsze staram się uczestniczyć w różnych zbiórkach na rzecz bezdomnych zwierzaków.

    OdpowiedzUsuń
  8. Popieram wolontariat i uważam, że jest on bardzo potrzebny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny tytuł <3!!!
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

" Nieważne jak mocno bijesz (...) liczy się to, ile potrafisz znieść i dalej iść do przodu. Tak właśnie się zwycięża." - " DZIEWCZYNY NIE biją" T. S. EASTON

                      Czy kobiety mogą trenować boks, czy raczej to zadanie mężczyzn? Powiem tylko tyle, że jako nastolatka, która sama uwi...